Ogier és Evans ülhet a Toyotába, Latvalának annyi?

Az utóbbi napokban felpezsdültek a hírek a rali-világbajnokság berkein belül, íme egy rövid összegző:

  • Jelen állás szerint jó esély van rá, hogy a Citroen kivonul és már 2020-ban sem lesz ott a mezőnyben. Eddig sem voltak túl “gazdagok”, az eredmények sem jöttek, komoly tőkét kellene betenni az autó újratervezésébe, 2021-től amúgy sem lesz már Ogier-jük, a PSA pedig a Peugeot-val visszatér a WEC-be.
  • Így Ogier és Lappi is “szabadlistás” – Ogier elvileg nem akar még visszavonulni, egyetlen évet szeretne még lehúzni. Az M-Sporthoz aligha megy vissza, marad a Toyota, ahol a távozó Tanak helyén abszolút vb-esélyes lenne ismét.
  • A Toyota Evanst szeretné mindenképpen elcsábítani a Fordtól és bár az M-Sportnál kijelentették, hogy az utolsó vérükig harcolnak a pilótáért, ha licitbe kell belemenni, azt el fogják veszíteni. Kérdés, hogy a Toyota mennyire akar licitálni, ha megvan Ogier.
  • Több egybehangzó értesülés szerint viszont Tommi Makinenék megoldották az ügyet és napokon belül bejelentik a 2020-as Ogier-Evans-Rovanpera felállást, Katsutával negyedik emberként
  • Így létszámfelettivé válik Meeke és Latvala is, a finn pedig már meg is szólalt és elmondta, hogy teljes szezonban minden bizonnyal nem látjuk már, de a Svéd és a Finn Ralikon szeretne indulni
  • Meeke helye bizonytalan, mindenesetre ha kilép a Citroen és a fent vázoltak megvalósulnak, akkor az M-Sport is vadászhat a pilóták között annak ellenére, hogy Evans távozik. Mikkelsen, Meeke, Latvala és Lappi is elérhető, ha a két “öreg” nem is kell, a két fiatalabb közül bármelyiket be lehet tenni a Fordba a szerződéssel rendelkező Suninen mellé, aligha lesz nagy a fizetési igény, hiszen ez az egyetlen kiadó hely marad annak, aki valóban versenyezni akar. A csapat eddig két autót indított, meglátjuk, hogy hogyan tovább…
  • Paddon közben jelezte, hogy neki nem jön össze a szerződés, sajnálja, de ennyi volt

Related posts